Termékek Menü

Darts edzés tippek

Ebben a posztunkban mutatunk néhány gyakorlatot, amelyeket akár otthon is könnyedén elvégezhetünk, hogy pontosítsuk játékunkat.

Az alábbi feladatok közül nem kell mindet minden alkalommal elvégezni, de fontos, hogy minden darts edzés alkalmával csináljunk bemelegítést, szektor gyakorlást és kiszálló gyakorlást is.

Bemelegítés:

Kedzőknek 15 db 20-as, 15 db 19-es, 10 db bull, haladóknak 2-3-szor ennyi, tudásszintnek megfelelően. (a dupla és a tripla mező is csak 1-nek számít)

Szektor gyakorlás:

1-től bullig számsorrendben ki kell dobni minden szektort. Egy adott mezőre mind a három nyilat rá kell dobni, és csak akkor lehet továbbmenni a következő szektorra, ha a 3 dartból kezdőknek 2, haladóknak pedig mind a 3 is benne van.

Cricket számokból (15-től 20-ig) 100 db nyíl, a szimpla szektor 1-et, a dupla 2-t, a tripla 3-at ér, a végén pedig adjuk össze. Ehhez van egy hasznos androidos alkalmazás (Darts Practice) is, amellyel mérhetjük fejlődésünket, valamint láthatjuk, hogy jobbra vagy balra térnek-e el nyilaink, ha szektort tévesztünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Duplák 1-től 20-ig számsorrendben, kezdőknek 1-1 db, haladóknak 2-3 db.

Triplák 10-től 20-ig számsorrendben, kezdőknek 1-1 db, haladóknak 2-3 db.

Szektorváltások 20 - 20 - tripla 19 és 20 - 19 - tripla 18 mezőkkel, kezdőknek 2-2 db, haladóknak 5-5 db.

Kiszálló gyakorlás:

1 nyilas dupla kiszállók sorrendben egymás után, akkor léphetünk tovább, ha kidobtuk az adott duplát:

  • D16 - D8 - D4 - D2 - D1
  • D20 - D10 - D5 - D2 - D1
  • D18 - D9 - D4 - D2 - D1
  • D12 - D6 - D3 - D2 - D1

Dupla kiszállók 3 nyílból 65-ről, 75-ről, 85-ről és 95-ről.

Dupla kiszállók 6 nyílból 99-ről, 105-ről, 115-ről, 122-ről, 126-ról és 132-ről.

Játék: (ha többen is vagyunk)

170

Minden játékos 170-ről indul lefelé, az nyer, aki először száll ki dupla kiszállóval.

Soul cricket

Minden játékos 20 pontról indul, 1-1 kör (3-3 nyíl) van minden mezőre, ha a játékos találatot ér el az adott mezőben, akkor a tényleges értéket hozzáadja a meglévő pontjaihoz, ha viszont nem talál egyik nyíllal sem, akkor az eddigi pontjai megfelelződnek (ha nem egész szám jönne ki, felfelé kell kerekíteni). Az a játékos nyer, aki a végére több pontot ér el.

A játékben a következő szektorok szerepelnek ebben a sorrendben: 13-as mező, 14-es mező, dupla mező (bármelyik), 15-ös, 16-os, tripla mező (bármelyik), 17-es, 18-as, egy szektor (mindhárom nyíllal ugyanazt a mezőt el kell találni), 19-es, 20-as, három szín (ez az utolsó kör csak akkor kell, ha steel táblán játszunk, mert ott van fekete, pasztell, piros és zöld szín is)

Példa:

301BIDO©

A klasszikus dupla be - dupla kiszállós 301 játék azzal a nehezítéssel, hogy az első 5 körben csak a dupla bull az érvényes beszálló mező. Ha ezt nem sikerül megdobnunk, a 6. körtől már beszállhatunk bármely más duplával is. 1 játék maximum 12 körös lehet.

Tartalomhoz tartozó címkék: darts